Skip to main content

Firmy otwarte na pracowników ze Wschodu [cz. 1]

Profile picture for user Angelina Sielewicz
Klub Możliwości, Robert Zalikhov

Być może, gdy zobaczyłeś ten nagłówek, pomyślałeś: budowlanka, sprzątanie? No nie, niekoniecznie. Pracowałam w miejscach, gdzie moimi kolegami z pracy byli Ukraińcy i Białorusini. Zajmowali się testowaniem aplikacji webowych (internetowych), UX-em, czyli projektowaniem doświadczeń użytkownika przy kreacji np. stron WWW, a także prowadzeniem kampanii reklamowych SEM w internecie, czyli m.in. reklamami w Google. Jak widać, praca każdego z nich kręciła się wokół internetu, ale to dlatego, że sama od lat w tej branży pracuję.

Niedawno poznałam osoby o podobnym profilu zawodowym – w ramach projektu imigrancipolska.pl nawiązaliśmy współpracę z młodymi osobami ze Wschodu, które przyjechały do Polski studiować, pracować i po prostu żyć. Mówią świetnie po polsku, a mój kraj bez wątpienia jest także ich krajem – wcale nie myślą o powrocie do domu, przynajmniej nie teraz. Polska stała się ich drugą ojczyzną, bo odnaleźli tu swoje miejsce dla siebie, i to jest piękne!

Poznaj ich :)

Agencja marketingowa przyjazna dla ludzi ze Wschodu

Warszawa jest dzisiaj drugim największym ośrodkiem akademickim w Europie z wynikiem 235 tys. studentów. Pod tym względem stolica Polski wyprzedza Rzym, Madryt i Wiedeń. Ją samą wyprzedza tylko Paryż. Aż jedna dziesiąta studentów w Polce pochodzi z innych krajów, najwięcej z Ukrainy i Białorusi.

Nie może zatem dziwić, że wiele warszawskich firm nastawia się na dobrze wykształconych młodych pracowników ze Wschodu. Należy do nich m.in. agencja marketingu internetowego MPG Media, która wspiera małe i średnie przedsiębiorstwa bez własnych działów reklamy i PR. Sztandarową usługą MPG Media jest Projekt 360° polegający na pełnej marketingowej obsłudze firm w internecie.  

Zatrudnieni w MPG Media młodzi pracownicy z Ukrainy, Białorusi, Rosji i Uzbekistanu rozwijają swoje umiejętności i zainteresowania w dziedzinie marketingu. Jednym z właścicieli spółki jest Robert Zalikhov, który urodził się w polskiej rodzinie w Uzbekistanie. Nic więc dziwnego, że otwiera firmę na pracowników ze Wschodu, chce dać szansę takim jak on. W Warszawie mieszka już 8,5 roku. Tu zdał polską maturę, a obecnie studiuje Electrical Engineering na Politechnice Warszawskiej.

– MPG Media to unikalny projekt, który łączy w sobie niezależne media, marketing internetowy oraz rozwiązania IT. Część naszych specjalistów dołącza do nas bez doświadczenia. Zdobywają je w firmie, obsługując klientów – spotykają się z nimi, omawiają kolejne wspólne działania. Dzięki ambicji i kreatywności pozyskują też nowych klientów. Jestem pewien, że zdobyte w MPG Media umiejętności i wiedza przydadzą im się w przyszłości, kiedy będą chcieli założyć własną firmę. Marketing internetowy jest tak popularną i praktyczną dziedziną, że na pewno dobrze spożytkują czas spędzony w MPG Media – mówi Robert Zalikhov.

Bezcenna pomoc w zaaklimatyzowaniu się w Polsce

MPG Media swoją otwartość kulturową demonstruje także w inny sposób, m.in. obsługując w języku rosyjskim, angielskim lub ukraińskim firmy, które są zakładane przez osoby ze Wschodu, oraz współtworząc Klub Możliwości. Co to za miejsce?

W Klubie Możliwości odbywają się spotkania mentorskie i integracyjne dla osób ze Wschodu, które chcą się w Polsce rozwijać. Spotkania umożliwiają wymianę pomysłów i doświadczeń, a na zupełnie podstawowym poziomie pomagają zaaklimatyzować się w naszym kraju.

Bardzo spodobała nam się ta idea, ta pomocna dłoń wyciągana do tych, co dopiero do Polski przybyli i jeszcze nie do końca potrafią się tu odnaleźć. Chapeau bas za pomysł!

Zdjęcie: Klub Możliwości, Robert Zalikhov